Huisartsenpost: bij spoed in avond, nacht en weekend

Alleen voor zorg die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw huisarts.

Geen spoed? Kijk wat u zelf kunt doen op
Thuisarts.nl


Spoed? Altijd eerst bellen!

Als elke seconde telt

Bel 112

Huisartsenpost

Echt alleen voor spoed

Als u ’s avonds, ’s nachts, in het weekend of op feestdagen dringende huisartsenzorg nodig heeft die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw huisarts, kunt u telefonisch contact opnemen met de huisartsenpost Kop van Noord-Holland. Let op: bij levensbedreigende situaties belt u altijd 112.

Openingstijden

De huisartsenpost is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 17.00 tot 8.00 uur. Op zaterdag en zondag en op officiële feestdagen is de huisartsenpost 24 uur per dag geopend. U wordt verzocht altijd eerst telefonisch contact op te nemen voor het maken van een afspraak.

Belt u op een moment dat alle lijnen bezet zijn? Dan wordt u in de wachtrij geplaatst. Blijft u in dat geval rustig wachten, want de triagist zal u zo spoedig mogelijk te woord staan. Heeft u zeer dringend hulp nodig? Toetst u dan een 1 en u wordt direct doorgeschakeld naar de spoedlijn.

Meer informatie over de werkwijze op de huisartsenpost

Toestemming inzage medische gegevens

Uw huisarts en apotheken kunnen belangrijke informatie over uw gezondheid delen met andere zorgaanbieders. Maar zij mogen uw medische gegevens alleen bekijken als dat nodig is voor uw behandeling. En alleen als u dat goed vindt. Regel daarom uw toestemming.

Dit kan op 3 manieren

Voordelen

  • Betrouwbare uitwisseling van uw medische gegevens
  • Betere en snellere zorg door betere informatie
  • Veilig en met respect voor uw privacy
  • Volgens de wetgeving van nu en straks
  • Zien wat er uw gegevens gebeurt op Volgjezorg

Lees altijd eerst de folder
Voorlichtingsfolder Volgjezorg

Het Landelijk Schakelpunt (LSP)
Het LSP is een zorginfrastructuur: een netwerk waar zorgaanbieders op kunnen aansluiten. Via dit netwerk kunnen zij medische gegevens over hun patiënten raadplegen in elkaars systemen – 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Het Landelijk Schakelpunt is hiervoor speciaal ontwikkeld en beveiligd. Het Landelijk Schakelpunt is geen database: er worden geen medische gegevens in opgeslagen. Die gegevens blijven gewoon staan in de dossiers bij de huisarts en apotheek. Daar kunnen andere zorgaanbieders, via het Landelijk Schakelpunt, de belangrijkste informatie bekijken.

Het Landelijk Schakelpunt is verdeeld in regio’s. Uw zorgaanbieders kunnen je medische gegevens alleen binnen uw regio delen en bekijken.

Als u toestemming geeft, melden uw huisarts en apotheken uw burgerservicenummer (BSN) aan bij de verwijsindex van het Landelijk Schakelpunt. Komt u bij een andere zorgaanbieder, dan kan die met uw BSN zoeken in de verwijsindex: welke zorgaanbieders delen welke medische informatie over u? Vervolgens kan die andere zorgaanbieder de gegevens bekijken die hij nodig heeft voor uw behandeling.

In onderstaande video wordt uitgelegd hoe dit precies werkt.

 

Ik ben op zoek naar informatie over: